حضور مردم در صحنه مهم ترین دستاورد انقلاب است، اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان کرمان

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/کرمان رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اعلام کرد: فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می گردد، حضور مردم را در صحنه، عظیم ترین و مهم ترین دستاورد انقلاب می دانیم.

حضور مردم در صحنه مهم ترین دستاورد انقلاب است، اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان کرمان

دکترمحمدصادق بصیری شامگاه 16 فروردین ماه با اشاره به فرایند انتخابات 1400 اظهار کرد: 28 خردادماه سال جاری چهار انتخابات مهم در کشور برگزار می گردد که دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صورت سراسری و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در بعضی استان ها برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه 84 شهر در استان کرمان مشمول برگزاری انتخابات شورای شهر هستند، اضافه کرد: ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر 20 تا 26 اسفندماه صورت گرفته و ثبت نام شوراهای روستاها از امروز شروع شده و به مدت هفت روز ادامه دارد.

بصیری توضیح داد: ثبت نام انتخابات شورای روستاها مانند شورای شهر به چهار روش حضور در بخشداری ها، نرم افزار موبایلی، نصب نسخه ویندوز و حضور در دفاتر پیشخوان است و با توجه به شرایط کرونایی تاکید داریم داوطلبان از روش های مجازی استفاده نمایند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان و بیان اینکه برای انتخابات روستاهای تا 200 خانوار، سواد خواندن و نوشتن کافی است و برای روستاهای بالای 200 خانوار ارائه اصل مدرک دیپلم ضروری است، اعلام کرد: برای مواردی که ضروری است از مناصب و مسئولیت ها استعفا بدهند، برای ثبت نام اصل و تصویر پذیرش استعفاء ضروری است.

وی اضافه کرد: روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا باید حداقل 100 نفر سکنه یا 20 خانوار ساکن داشته باشند و بیش از 2500 روستای واجد شرایط در استان کرمان داریم و تعداد کرسی های شوراهای روستای استان بیش از 8000 کرسی است.

بصیری با اشاره به اینکه فرایند انتخابات شورای شهر استان در مرحله تشخیص صلاحیت هاست که هیئت های اجرایی نتایج استعلام چهارگانه را آنالیز و برای هیئت نظارت ارسال می نمایند که نظارت بر انتخابات شوراها به عهده مجلس است و در استان کرمان سه نفر از نمایندگان عضور هیئت نظارت هستند و شورای نگهبان صرفا درمورد انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: 2046 ثبت نام شده قطعی برای 440 کرسی شورای شهر استان داشتیم که نسبت به انتخابات دوره پنجم که 2216 نفر بود، هشت درصد کاهش را نشان می دهد و یکی از دلایل عمده این مسئله کرونا و دلیل دیگر شاید شرایط معیشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کرسی های شورای شهر در این دوره از 375 کرسی به 440 کرسی معادل 17 درصد افزایش دارد، اضافه کرد: درصد حضور زنان و مردان در انتخابات شورای شهر استان کرمان نسبت به قبل برابر است؛ میزان تحصیلات یک درصد در لیسانس به بالا بیشتر است و میانگین سنی بیشترین ثبت نام نمایندگان از 36 تا 40 سال در هر دو دوره است.

بصیری در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اعلام کرد: فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می گردد، حضور مردم را در صحنه، عظیم ترین و مهم ترین دستاورد انقلاب می دانیم چه در پیروزی انقلاب، چه در تثبیت نظام، سازندگی ها و دفاع مقدس؛ همواره مردم در صف اول برای اعلام حمایت و وفاداری بوده اند و اقتدار نظام به این مسئله بستگی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند بگویند پشتوانه مردمی نظام ضعیف شده بنابراین حضور مردم اهمیت بسیاری دارد و همه منتظر هستند ببینند این انتخابات چگونه برگزار می گردد و با حضور مردم در انتخابات می توانیم با سربلندی حرفمان را در جهان بزنیم.

وی توضیح داد: نظر کارشناسان این است اقتدار حاکمیت نظام و دستاوردهای 40 ساله در گرو مشارکت هاست و مردم ما وفادار هستند و در این زمینه کوتاه نمی آیند.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش درباره آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در استان کرمان مطرح کرد: براساس آنچه که امروز در سامانه رسمی وزارت بهداشت اعلام شد معلوم است موج چهارم کرونا از غرب کشور به سرعت در حال شیوع است و شش مرکز استان از جمله کرمان از امروز در شرایط نارنجی قرار گرفتند و در حال حاضر شهرهای رفسنجان، شهربابک، شهربابک و سیرجان در استان کرمان دارای شرایط نارنجی، 15 شهرستان شرایط زرد و چهار شهر رابر، عنبرآباد، فاریاب و فهرج آبی هستند.

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا، پیشگیری اهمیت بسیاری دارد و باید پروتکل های بهداشتی همچنان رعایت گردد، اضافه کرد: استفاده از ماسک تاحدی فرهنگ شده زیرا ماسک جلوی بسیاری از سرماخوردگی ها و بیماری های تنفسی را گرفت و مسئله مهم دیگر در مقابله با کرونا، فاصله اجتماعی است.

وی اعلام کرد: برای مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی و انسانی داریم و آحاد مردم باید به آن توجه نمایند و از سوی دیگر مجریان و مسولان باید به مصوبات قانونی محکم عمل نمایند.

بصیری با اشاره به اینکه آذرماه 99 ستاد ملی کرونا دستورالعملی با عنوان مدیریت جامع هوشمند محدودیت ها مصوب کرد، گفت: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا حکم قانون را دارد و تخطی از قانون جرم است.

وی اظهار کرد: براساس الزامات قانونی در رنگبندی های مختلف، شرایط تردد، کسب و کار، آموزش و مراسم معین شده و قبلا هفتگی رنگ بندی ها اعلام می شد و در حال حاضر متاسفانه در طول سه چهار روز رنگ بندی ها عوض شد و امروز نیز شهر کرمان و سیرجان به رنگ نارنجی درآمد.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه امکان عدول از مقررات نیست و از مردم درخواست داریم همکاری و محدودیت ها را رعایت نمایند، گفت: از امروز در استان کرمان ورود و خروج به شهرهای نارنجی کنترل می گردد و ورود پلاک های شخصی غیربومی به شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و شهربابک ممنوع است و متخلفان هر 24 ساعت 500 هزار تومان جریمه می شوند و خروج خودروهای بومی از این شهرها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه همچنان منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد در سطح شهرها ممنوع است، توضیح داد: حضور کارمندان در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری به صورت یک سوم دورکاری و دوسوم حضور و در دستگاه های اجرایی که خدمات عادی دارند به صورت یک دوم است. ضمن اینکه مدارس تعطیل است و آموزش ها به صورت مجازی دنبال می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23542

به "حضور مردم در صحنه مهم ترین دستاورد انقلاب است، اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مردم در صحنه مهم ترین دستاورد انقلاب است، اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید