22 معترض در شهر پورتلند آمریکا دستگیر شدند

به گزارش مجله آزمون اول، نیروهای پلیس فدرال آمریکا 22 معترض را در شهر پورتلند که به یکی از کانون های مهم اعتراضات در این کشور تبدیل شده دستگیر نموده اند.

22 معترض در شهر پورتلند آمریکا دستگیر شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مأموران فدرال 22 نفر از معترضان را در شهر پورتلند در ایالت اورگن دستگیر نموده اند.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا امروز سه شنبه طی بیانیه ای خاطرنشان کرد 22 نفر از افرادی که در تظاهرات آخر هفته در نزدیکی ساختمان دادگاه در پورتلند نقش داشته اند دستگیر شده اند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده این افراد به دلیل نقشی که در برگزاری این تظاهرات داشته اند با اتهام های فدرال روبرو خواهند شد.

وزارت دادگستری آمریکا گفته دستگیری ها به وقایعی که بین 23 تا 26 جولای رخ داده مربوط می شوند و این افراد به حمله به مأمور پلیس، تخریب اموال، راه اندازی آتش سوزی و غارتگری متهم شده اند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا دیروز دوشنبه مدعی شده بود از زمان شروع ناآرامی ها در پورتلند 74 نفر دستگیر و 60 نفر متهم شده اند.

شهر پورتلند در روزها و هفته های گذشته به یکی از کانون های اصلی اعتراضات تبدیل شده و اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعزام نیروهای پلیس فدرال تأثیری در سرکوب تظاهرات ها نداشته است.

هفته نامه آمریکایی نیشن اخیراً در گزارشی از جنگ مخفی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با معترضان در شهر پورتلند خبر داده و نوشته بود پلیس های فدرال از چند روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت زنی نموده و معترضان را دستگیر می نمایند.

روایت های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می نمایند.

مارک پتیبون، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.

معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا مدعی شده که این اقدامات در واکنش به گزارش هایی صورت گرفته که از احتمال حمله معترضان به بعضی ساختمان های دولت فدرال در پورتلند خبر می داده اند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از 25 ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه پوست به نام جورج فلوید صحنه اعتراض هایی بوده اند که با برخوردهای خشونت آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم نموده و خواهان برخوردهای قاطعانه تر شده است.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای دنیا که تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه آنها رواج دارد از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز سرایت نموده است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14241

به "22 معترض در شهر پورتلند آمریکا دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 معترض در شهر پورتلند آمریکا دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید