گوشت گوسفند قربانی در بازار کیلویی چند قیمت خورد؟

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه در آستانه عید قربان از عدم افزایش قیمت دام زنده اطلاع داد.

گوشت گوسفند قربانی در بازار کیلویی چند قیمت خورد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شهریار باوندپور، نایب رئیس اتحادیه فراوریکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه، در آستانه عید قربان ، گفت: همه ساله در آستانه عید قربان تقاضا برای خرید دام زنده به اوج خود می رسد و همین موضوع منجر به افزایش قیمت دام زنده می گردد، در حالی که عید قربان سال جاری افزایش قیمتی نداشته ایم و قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در آستانه عید قربان را بین 40 تا 42 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه توصیه های کادر سلامت مبنی بر عدم ذبح دام زنده در منازل در عدم افزایش قیمت بی تاثیر نبوده، گفت: همچنین بالا رفتن جمعیت دامی استان به دلیل عدم صادرات دام زنده نیز در افزایش نیافتن قیمت دام زنده نقش اساسی داشته است.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین دام زنده مورد احتیاج عید قربان در استان نداریم، گفت: چون صادرات دام زنده نداشته ایم، در دامداری های استان انباشت دام زنده داریم.

بهرام خانی معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه به وفور دام زنده در استان داریم، گفت: نه فقط هیچ کمبودی برای تامین دام زنده عید قربان مردم استان نداریم، بلکه حتی مازاد دام هم داریم.

وی اشاره ای هم به میزان گوشت قرمز فراوریی سالانه استان کرمانشاه داشت و گفت: در حالی که میزان فراوری سالانه گوشت قرمز استان 40 هزار تن است، احتیاج سالانه استان به گوشت قرمز بین 26 تا 27 هزار تن است و حدود 13 هزار تن مازاد فراوری گوشت قرمز داریم که این مازاد فراوری یا بعد از کشتار و به صورت بسته بندی و یا به شکل دام زنده از استان خارج می گردد.

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که صادرات دام زنده آزاد باشد، بخشی از مازاد دام فراوریی استان به شکل دام زنده به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می گردد.

خانی در خاتمه جمعیت دامی استان کرمانشاه را در حال حاضر چهار میلیون و 950 هزار واحد دامی اظهار داشت.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14285

به "گوشت گوسفند قربانی در بازار کیلویی چند قیمت خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت گوسفند قربانی در بازار کیلویی چند قیمت خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید