گفتگوی مشاور امنیت ملی ترامپ با کشورهای گروه 5 چشم درباره حملات سایبری به آمریکا

به گزارش مجله آزمون اول، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه با سایر همتایان بین المللی خود درباره حملات اخیر سایبری به نهادهای دولتی و فدرال آمریکا گفت وگو نموده و خواهان محکومیت مشترک این حملات شده است.

گفتگوی مشاور امنیت ملی ترامپ با کشورهای گروه 5 چشم درباره حملات سایبری به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، یک مقام ارشد دولت آمریکا و 2 مقام رسمی دیگر کشورها اعلام کردند که رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه با همتایان خود در کشورهای دیگر درباره حملات سایبری اخیر به نهادهای فدرال و دولتی آمریکا صحبت نموده و خواهان صدور یک بیانیه مشترک برای محکومیت این حملات هکری شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، آمریکا انگشت اتهام خود در مورد حملات سایبری اخیر را به سوی روسیه نشانه رفته است.

پیشنهاد اوبراین به دیگر کشورها برای صدور بیانیه مشترک در محکومیت این حملات سایبری در حالی است که دونالد ترامپ سعی نموده است تا این حملات را کم اهمیت جلوه دهد.

آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزلند اعضای ائتلاف موسوم به 5 چشم هستند که اطلاعات حساس را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است که این حمله سایبری یک حمله موثر به آمریکا بوده ولی کشورهای عضو 5 چشم از جمله کانادا و بریتانیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

یک منبع مطلع در ائتلاف 5 چشم در این باره گفت: هنوز معین نیست که اگر بیانیه پیشنهادی اوبراین صادر گردد، آیا روسیه در آن محکوم خواهد شد یا نه.

ترامپ سکوت خود درباره حمله سایبری به چندین نهاد دولتی آمریکا را شکست و به جای متمرکز شدن بر روسیه، احتمال نقش چین در این حملات را مطرح نمود.

البته ترامپ در حالی رسانه ها را مسئول اصلی نام بردن از روسیه در قضیه حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت های آمریکایی معرفی نموده است که چندین نفر از مقامات بلندپایه دولت خود او از جمله مایک پامپئو وزیر امور خارجه چنین اتهامی را علیه روسیه مطرح نموده اند؛ اتهامی که روسیه قاطعانه آن را رد نموده است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20130

به "گفتگوی مشاور امنیت ملی ترامپ با کشورهای گروه 5 چشم درباره حملات سایبری به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مشاور امنیت ملی ترامپ با کشورهای گروه 5 چشم درباره حملات سایبری به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید