گردشگری مجازی در تهران؛ دومین آرامستان تهران

به گزارش مجله آزمون اول، سال جاری به دلیل لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، مسئولان توصیه اکید نموده اند که از سفر نوروزی پرهیز گردد. البته ماندن در خانه هم برای خود مزیت هایی دارد؛ از جمله اینکه بیشتر کنار یکدیگر هستیم، میتوانیم بیشتر مطالعه کنیم و فیلم ببینیم.

گردشگری مجازی در تهران؛ دومین آرامستان تهران

فرصتی برای انجام کار های عقب افتاده داریم و مهمتر از همه اینکه در چنین شرایط بحرانی جامعه، سالم می مانیم تا بتوانیم دوباره در تعطیلات تابستانی با خیال راحت چمدان سفر ببندیم و به هر کجای این سرزمین پهناور در نهایت آرامش و لذت سفر کنیم. حال با این وصف، شاید بد نباشد که در خانه و پای سایت ما کمی گردشگری مجازی انجام بدهید. ما در این گزارش به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری تهران پرداخته ایم که شاید یکی از گزینه های سفر شما در تعطیلات تابستان 99 و بعد از شکست کرونا باشد.

آرامستان ابن بابویه

جسد سالم فردی در سرداب زیر باغ بسیار وسیعی کشف شد و سنگی در کنار آن جسد بود که نشان می داد جسد متعلق به ابوجعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق و اِبنِ بابُوَیْه (یکی از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری و از بزرگان علم حدیث) است. بی درنگ بقعه شیخ صفی در باغ احداث شد و این شروع داستان شکل گیری آرامستان ابن بابویه بود.

بقعه شیخ صفی در دوره قاجار ساخته شده و در خیابان ابن بابویه شهر ری واقع شده است. این بقعه در دی ماه سال1375به ثبت ملی رسید.

لازم به ذکر است بعضی از کارشناسان معتقدند بنای نخستین آرامستان ابن بابویه، به دوران سامانی برمی شود و بعد ها در اثر سیل تخریب شده است. به اعتقاد آن ها نخستین آرامگاه شیخ صدوق در طول زمان بر اثر حمله مغول، جنگ های خوارزمشاهیان و تیموریان و حوادث مختلف دیگر بار ها ویران شد.

از افرادی که هم اکنون در آرامستان ابن بابویه، نخستین آرامستان شهر ری و دومین آرامستان تهران به خاک سپرده شده اند می توان به غلامرضا تختی، رحیم موذن زاده اردبیلی، علی اکبر دهخدا، رجبعلی خیاط، حسین بهزاد و همسرش و میرزاده عشقی اشاره نمود.

باشگاه خبرنگاران

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9115

به "گردشگری مجازی در تهران؛ دومین آرامستان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مجازی در تهران؛ دومین آرامستان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید