چک های برگشتی و تعدیل نیرو؛ عظیم ترین پیامدهای کرونا برای فراوری

به گزارش مجله آزمون اول، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به محدودیت هایی که با شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمد، بخش زیادی از فعالان مالی کشور با مسائل عدیده ای روبرو شدند؛ ازاین رو در راستای شناسایی مسائل بنگاه های مالی در سطح کشور سامانه پایش کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا راه اندازی شد تا واحدهای زیان دیده از این ویروس شناسایی و با پایش اطلاعات، تصمیم گیری لازم برای آنها در نظر گرفته گردد.

چک های برگشتی و تعدیل نیرو؛ عظیم ترین پیامدهای کرونا برای فراوری

حسین سلاح ورزی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان اضافه نمود: اتاق لرستان برای شناسایی واحدهای آسیب دیده از کووید 19 به صورت میدانی با طرح 40 پرسش از 242 بنگاه مالی فعال، نسبت به جمع آوری اطلاعات و آنالیز مسائل پیش آمده برای آنها اقدام نموده است که نشان می دهد کسب وکارها در دوره کرونا با چه مسائلی روبرو شده اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد درباره نتایج این گزارش، توضیح داد: برگشت خوردن چک ها، تعدیل نیرو، تعویق اقساط بانکی، کاهش فروش و صادرات و کمبود و گرانی مواد اولیه و الزام پرداخت مالیات از مهم ترین مسائلی بود که با ورود کرونا دامن گیر بخش خصوصی شد.

سلاح ورزی اضافه نمود: در حال حاضر دولت بسته های حمایتی برای بنگاه های مالی زیان دیده از کرونا در نظر گرفته است که انتظار داریم سازوکار اجرایی آنها در لرستان به خوبی انجام گردد.

او توضیح داد: دولت برای 18 رسته شغلی مساعدت هایی در حوزه های تأمین اجتماعی، بانک ها، امور مالیاتی در نظر گرفته و احتیاج است این مصوبات و بخش نامه های آنها برای یاری به بنگاه های مالی استان به خوبی اجرا گردد.

عملکرد خوب اتاق لرستان در مقابله با کرونا

استاندار لرستان با اشاره به تبعات مالی و اجتماعی کرونا، عملکرد بخش خصوصی و اعضای اتاق خرم آباد این مجموعه را در زمینه مقابله با کرونا مثبت ارزیابی کرد.

سیدموسی خادمی در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، در مورد نقش اتاق خرم آباد در ایام کرونا گفت: یاری رسانی و تهیه تجهیزات پزشکی و امکانات و ملزومات مورداحتیاج در روزهای سخت برای کنترل بیماری در استان لرستان و تهیه مواد ضدعفونی کننده شامل الکل و ژل و حل مشکل ماسک در استان کار ارزشمندی بود که از طرف اتاق بازرگانی انجام شد.

به عقیده خادمی، یاری های اتاق خرم آباد باعث شد استان لرستان در مواجهه با کرونا در قیاس با استان های دیگر به خوبی عمل کند.

او اضافه نمود: همکاری اصناف نیز در بحران کرونا قابل تحسین بود به گونه ای که اصناف برای حفظ سلامتی مردم از سود و منفعت خود گذشتند و با همکاری لازم و تعطیلی بازار در ایام پایانی سال، یاری مؤثری در کنترل بیماری داشتند که جای تقدیر دارد.

به گفته خادمی، اتاق لرستان با آنکه خود متضرر از جریان کرونا شده بود به یاری مردم آمد که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت جبران خسارت های ناشی از کرونا گفت: ضروری است حداکثر بهره را از تسهیلات دولتی برده و سهم استان را در یاری های دولتی بالا برد و به این منظور ضروری است اطلاع رسانی مناسب در این زمینه انجام گردد تا مثلاً کشاورز یا صنعتگری از این امتیازات و تسهیلات بی بهره نماند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12320

به "چک های برگشتی و تعدیل نیرو؛ عظیم ترین پیامدهای کرونا برای فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک های برگشتی و تعدیل نیرو؛ عظیم ترین پیامدهای کرونا برای فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید