وزارت نیرو، شروع فروش اوراق سلف فراوری برق در بورس از یک ماه آینده

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران - مدیرعامل شرکت فراوری نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه در کوشش برای تقویت منابع ریالی پروژه های نیروگاهی هستیم، گفت: بدین منظور درصددیم طی یک ماه آینده از محل فروش اوراق سلف فراوری برق در بورس بتوانیم منابع موردنیاز برای تکمیل نیروگاه های موجود را تقویت کنیم.

وزارت نیرو، شروع فروش اوراق سلف فراوری برق در بورس از یک ماه آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن طرزطلب در حاشیه بازدید از پروژه ساخت نیروگاه کلاس F سهند استان آذربایجان شرقی، گفت: بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند در صورت تامین منابع ریالی مورداحتیاج سال 1401 وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس سیاست های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهینه از منابع به ویژه سوخت مصرفی نیروگاه ها و افزایش راندمان فراوری، طرح احداث این نیروگاه در برنامه توسعه فراوری برق کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این نیروگاه شامل یک واحد توربین گاز از نوع کلاس زیمنس SGTS-4000F به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد توربین بخار به ظرفیت 144 مگاوات است.

طرزطلب تاکید نمود: افزایش ظرفیت فراوری برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، یاری به افزایش پایداری شبکه، پاسخ به احتیاج روزافزون رشد مصرف برق منطقه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه های حرارتی و اشتغال زایی در منطقه از جمله اهداف این پروژه است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه بخش گاز نیروگاه در صورت تامین منابع ریالی مورد احتیاج سال 1401 وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: بخش ارزی پروژه از محل منابع برق صادراتی تامین شده ولی مشکل فعلی ادامه ساخت نیروگاه های اینچنینی تامین منابع ریالی مورداحتیاج است.

وی با تاکید بر اینکه در کوشش برای تقویت منابع ریالی پروژه های نیروگاهی هستیم، افزود: بدین منظور درصددیم طی یک ماه آینده از محل فروش اوراق سلف بتوانیم منابع مورداحتیاج برای تکمیل نیروگاه های موجود را تقویت کنیم.

طرزطلب افزود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده درصدی از سهام نیروگاه ها به صورت خرد در بورس عرضه خواهد شد که در کوششیم حداقل 50 درصد از منابع این بخش نیز برای تکمیل و نوسازی نیروگاه ها به صنعت برق بازگردانده گردد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به بهبود شرایط فروش اوراق گواهی ظرفیت در کشور، گفت: صنایعی که با استفاده از برق یارانه ای در حال صادرات محصولات خود هستند باید در توسعه صنعت برق سهیم باشند.

لازم به ذکر است: ساختگاه نیروگاه کلاس F سهند در استان آذربایجان شرقی، کیلومتر هفت جاده بناب به تبریز و در محل نیروگاه بخار سهند واقع شده است که به صورت یک بلوک کامل سیکل ترکیبی اجرا می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16250

به "وزارت نیرو، شروع فروش اوراق سلف فراوری برق در بورس از یک ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو، شروع فروش اوراق سلف فراوری برق در بورس از یک ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید