مطمئن بودم ساعدی رکوردشکنی می نماید، همدلی راز موفقیت دوومیدانی است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، زهرا نبی زاده چهره شناخته شده ای در دوومیدانی بانوان کشور است. ملی پوش سابق و رکورددار متمادی پرش ارتفاع که حالا مدتهاست کار مربیگری را شروع نموده است. وی در رقابت های قهرمانی آسیا تایلند در کنار تیم ملی نوجوانان به یکی از بهترین نتایج تاریخ این رشته در آسیا دست پیدا کرد.

مطمئن بودم ساعدی رکوردشکنی می نماید، همدلی راز موفقیت دوومیدانی است

به بهانه درخشش و رکوردشکنی شاگرد وی در رقابت های اخیر کشوری دوومیدانی خبرنگاران با وی گفتگویی انجام داده است.

خبرنگاران: حضور شما در کمیته فنی اثرات مثبتی در دوومیدانی بانوان داشت، در این باره شرح می دهید؟

- نبی زاده: ما در جلسات کمیته فنی تاکید زیادی بر برگزاری مسابقات داشتیم. برنامه ریزی اول ما برگزاری رقابت های جایزه بزرگ بود که البته به نتایج خوب و رکوردشکنی های مطلوبی منجر شد که یکی از آنها سارینا ساعدی شاگرد مستعد من بود. بعد از مسابقات جایزه بزرگ برای رقابت های لیگ تصمیم گیری کردیم و با اعلام آمادگی سه باشگاه مطرح دانشگاه آزاد اسلامی، سپاهان و پلیمر شرکت پتروشیمی خلیج فارس شرایط برای برگزاری رقابت هایی قدرتمند و قوی فراهم بود. البته باشگاه سپاهان بعد از عید یارگیری خود را شروع نموده بود و ورزشکارانی را از قبل جذب نموده بود.

خبرنگاران: باشگاه پلیمر درخشش مطلوبی در رقابت های اخیر داشت، هدف گذاری باشگاه روی چه موضوعی بود؟

نبی زاده: هدف گذاری باشگاه پلیمر سرمایه گذاری روی نوجوانان و جوانان بود. علاوه بر لیگ جوانان تصمیم گرفته شد تا باشگاه پلیمر در رده بزرگسالان نیز شرکت کند و همین نوجوانان و جوانان در هر سه مرحله لیگ رکوردشکنی های خوبی داشتند.

خبرنگاران: نوجوانان باشگاه پلیمر حتی در رده سنی بزرگسالان هم رکوردشکنی داشتند؟

- بله همین طور بود، مثلاً عرب رستمی نوجوان است ولی در رده سنی بزرگسالان نفر اول محسوب می گردد یا سارینا ساعدی نیز از رده سنی نوجوانان در بخش بزرگسالان اول است. یا نمونه دیگر فاطمه محیطی زاده که همین شرایط را دارد و سیما شادکام، حدیثه رئوف و صبا بزرگی هم همگی از برترین های رده سنی بزرگسالان هستند. این موضوع نشان می دهد سرمایه گذاری و برنامه ریزی روی نوجوانان چقدر خوب جواب داده است.

- عملکرد سارینا ساعدی را چطور دیدید؟

- سارینا متولد سال 82 است و ورزشکار نوجوان و مستعدی است. وی چهار سال است زیر نظر من تمرین می نماید. سال گذشته قبل از رقابت های نوجوانی آسیا آسیب دیدگی شدیدی داشت و به مسابقات نرسید. از بهمن سال گذشته وی دوباره تمرینات جدی اش را شروع کرد و سال جاری برای رقابت های جایزه بزرگ در تمرینات بالای 12/30-12/40 متر پریده بود و من مطمئن بودم می تواند رکورد بزند. پرش بالای 12 کار برای یک نوجوان رکورد ارزشمندی است و با کوشش و استعدادی که در سارینا می بی نم آینده روشنی در انتظارش است.

* به نظرتان حضور چند خانم در کمیته فنی باعث شد در بخش بانوان قوی تر عمل کنید؟

- به هر حال طبیعی است که اگر در کنار نایب رئیس بانوان یک یا چند خانم دیگر نیز در کمیته فنی حضور داشته باشند پیگیری ها با قدرت بیشتری انجام می گردد. از روزی که در کمیته فنی فعال بودم با تمام مربیان ارتباط گرفتیم و مسائل و خواسته هایشان را شنیدیم. تمام کوششم را کردم تا از ورزشکاران مستعد بانوی کشور نهایت حمایت را انجام دهم و از هیچ حمایتی دریغ نکردیم.

* نقش یک باشگاه مثل پلیمر را در موفقیت ورزشکاران چقدر می دانید؟

- معتقدم باشگاه پلیمر باشگاه بزرگ و آینده داری است که کار ارزشمندی در دوومیدانی انجام داده است. در گذشته باشگاه ها فقط در زمان مسابقه ظاهر می شدند و بعد هم ناپدید می شدند. هدف باشگاه پلیمر نیز تنها شرکت در مسابقات نبود بلکه حمایت از ورزشکاران و استعدادهایی است که در آسیا و حتی المپیک حرفی برای گفتن دارند. برای من خیلی جالب و ارزشمند بود که در این باشگاه وقتی ورزشکار رکورد می زد بلافاصله پاداش دلاری اش را از مدیر عامل دریافت می کرد. همین موضوع انگیزه ای بود تا همه ورزشکاران کوشش نمایند بهترین عملکردشان را داشته باشند و رکوردشکنی نمایند.

- صیامی به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد، راه چاره موفقیت وی را چه می دانید؟

- همه ما از خانواده دوومیدانی هستیم و هدف همه رسیدن به موفقیت این رشته است. همانطور که سالهاست در دوومیدانی به مدال المپیک احسان حدادی افتخار می کنیم قطعاً دوست داریم این افتخارات در زمان ریاست آقای صیامی هم ادامه پیدا کند، بنابراین همه باید یاری کنیم. اگر دوومیدانی پیشرفت کند همه ما پیشرفت نموده ایم و اگر خدای ننموده چالشی ایجاد گردد تک تک ما مقصریم. در دوومیدانی همدلی، کار تیمی و همراهی رمز موفقیت است. بنابراین امیدوارم با این رویه مثبت و همدلی بزرگ در جامعه دوومیدانی آینده به مراتب درخشان تری را ببینیم.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17481

به "مطمئن بودم ساعدی رکوردشکنی می نماید، همدلی راز موفقیت دوومیدانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطمئن بودم ساعدی رکوردشکنی می نماید، همدلی راز موفقیت دوومیدانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید