محبت خانی: پیشگیری اجتماعی موثرترین روش برای بهبود محیط زیست کشور است

به گزارش مجله آزمون اول، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پیشگیری اجتماعی موثرترین ومناسبت ترین روش برای بهبود شرایط محیط زیست کشور است

محبت خانی: پیشگیری اجتماعی موثرترین روش برای بهبود محیط زیست کشور است

به گزارشپارما فرمانده یگان محیط زیست کشور طی سفری به اصفهان با مدیرکل و همکاران مرتبط ستادی ملاقات و گفت و گو کرد.

در این ملاقات؛ جشمید محبت خانی ضمن قدردانی از کوشش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از پیشیگری اجتماعی به عنوان موثر ترین روش در بهبود شرایط محیط زیست یاد کرد و گفت: درروش معمول پیشگیری وضعی شرایط انجام جرم برا مجرمین سخت می گردد و با استفاده از تجهیزات و امکانات و فناوری های نوین می توان تخلفات زیست محیطی را کشف و با متخلفین برخورد نمود ولی نتایج پیشگیری اجتماعی در دراز مدت به دست می آید و درصورت تحقق این روش، جرمی انجام نخواهد شد که احتیاج به مقابله داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای تحقق پیشگیری اجتماعی احتیاجمند فعالیت های اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزش برای ایجاد باورهای درست نسبت به محیط زیست در جامعه به وسیله رسانه ها هستیم.

وی پیشگیری اجتماعی را مقدمه ای برای تحقق راهبرد80 میلیون محیط بان مطرح نمود و گفت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست جلب مشارکت بخش های مختلف جامعه در حفاظت از عرصه های محیط زیستی به ویژه محیط زیست طبیعی است.

محبت خانی از شغل محیط بانی به عنوان کاری ارزشمند و پرمخاطره یاد کرد و گفت: با مراجعه به افکار عمومی در رسانه های مختلف درمی یابیم حمایت محیط بانان از سوی مردم نسبت به گذشته افزایش بسیاری زیادی داشته است.

وی از پیش بینی اعتبارات مناسب در لایحه بودجه 1400 برای شرایط معیشتی محیط بانان و تجهیز آنان خبر و گفت: در صورت تصویب این لایحه پیشنهادی، شرایط محیط بانان کشوردر سال آینده بهتر خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این ملاقات از مسؤولیت اجتماعی به عنوان راهبرد اصلی محیط زیست استان طی 2 سال اخیر یادکرد و موفقیت های اداره کل در این زمینه را برشمرد.

ایرج حشمتی با اشاره به شرایط کم نظیر حیات وحش استان اصفهان، جمعیت گونه های تحت حفاظت و حمایت محیط زیست را که با وجود کمبود امکانات و تجهیزات حفاظتی در بخش پایش مناطق، رشد مناسبی داشته است ، قابل ملاحظه خواند.

در شروع این جلسه مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، احتیاجهای ضروری اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه پایش شبانه روزی مناطق تحت پوشش را عنوان نمود.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20191

به "محبت خانی: پیشگیری اجتماعی موثرترین روش برای بهبود محیط زیست کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبت خانی: پیشگیری اجتماعی موثرترین روش برای بهبود محیط زیست کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید