لایکا M10-R با سنسور 40 مگاپیکسلی معرفی گردید

به گزارش مجله آزمون اول، شرکت لایکا امروز جدیدترین دوربین خود در خانواده M را معرفی کرد. دوربین رنج فایندر جدید، لایکا M10-R نام دارد و از نظر ظاهر، شباهت بسیار زیادی به مدل های M10 معمولی و M10-P دارد. درواقع شباهت این دوربین ها آنقدری زیاد است که می توان گفت از یک بدنه یکسان برای آن ها استفاده شده اما چیزی که تفاوت را رقم می زند، سنسور 40.89 مگاپیکسلی CMOS در دوربین جدید است.

لایکا M10-R با سنسور 40 مگاپیکسلی معرفی گردید

این اولین دوربین 40 مگاپیکسلی این خانواده نیست و پیش از این هم دوربین لایکا M10 Monochrom با سنسوری با این رزولوشن معرفی شده بود. این سنسور نسبت به سنسورهای 24 مگاپیکسلی که رد مدل های M10 و M10-P قرار داده شده بود، رزولوشن بسیار بیشتری دارد. لایکا M10-R تا اواسط شهریور و در دو رنگ مشکی و نقره ای و با قیمت 8295 دلار برای بدنه، عرضه خواهد شد.

همانطور که گفتیم، این دوربین از اساس همان لایکا M10 است و همان بدنه، همان نمایشگر لمسی، همان رابط کاربری، همان باتری و پردازنده و همان شاتر کم صدا M10-P را به همراه دارد. محدوده ISO برای سنسور جدید هم 100 تا 50 هزار معین شده و لایکا ادعا می نماید که این سنسور، تا دو پله دامنه دینامیکی بیشتری نسبت به سنسور 24 مگاپیکسلی قبلی دارد.

مثل دیگر مدل های خانواده M10، این دوربین هم فاقد هرگونه قابلیت فیلم برداری است اما از Wi-Fi بهره می برد و کاربر می تواند با اپلیکیشن FOTOS به این دوربین وصل گردد و عکس هایش را ببیند.

نویسنده ورج از تجربه کار کردن با این دوربین نوشته و گفته همانطور که انتظار می رود، این دوربین هم مثل باقی مدل های لایکا M10 کار می نماید. دوربین های رنج فایندر لایکا نه به خاطر قابلیت های زیاد بلکه به خاطر تجربه ای که برای عکاسی به ارمغان می آورند محبوب هستند. این تجربه البته برای بسیاری در ابتدا عجیب و گیج کننده هم هست چراکه این دوربین بسیاری از ویژگی های مدرن دوربین های امروزی را ندارد!

برای مثال خبری از فوکوس اتوماتیک در این دوربین نیست و نورسنجی اتوماتیک برای سناریوهای مختلف هم در آن تعریف نشده است. اما اگر به عکاسی با دوربین های Rangefinder خو گرفته باشید، لایکا M10-R می تواند تجربه ای لذت بخش باشد که عکس هایی با کاراکتر همیشگی و خاص لایکا ثبت می نماید.

با وجود اینکه با دوربین چهل مگاپیکسلی روبرو هستیم و عکس ها اندازه و حجم بسیار بیشتری دارند، اما همچنان زوم کردن و دیدن عکس ها در لایکا M10-R به سرعت انجام می گردد و فرقی با دوربین های قبلی این سری از خانواده M ندارد. صحبت از حجم شد و باید بگوییم که عکس های JPEG گرفته شده با این دوربین، معمولا حجمی حدود 12 مگابایت دارند اما حجم عکس های DNG RAW به بیش از 40 مگابایت هم می رسد.

لایکا M10-R حالا پنجمین دوربین از سری دوربین های M10 است و هر چهار دوربین قبلی یعنی مدل های M10، M10-P، M10-D و M10 Monochrom همچنان قابل خریداری خواهند بود. لایکا دوربین جدید خود را نوک قله این خانواده می داند. با این تفسیر، شاید بتوان گفت M10-R دیگر آخرین دوربین از خانواده M10 خواهد بود تا نسل بعدی که شاید شاهد تغییر طراحی در این دوربین ها باشیم. اما فعلا، این بهترین دوربین رنج فایندر دیجیتالی است که تا به حال عرضه شده.

منبع: TheVerge

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13876

به "لایکا M10-R با سنسور 40 مگاپیکسلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایکا M10-R با سنسور 40 مگاپیکسلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید