قاچاق سیگار دوبل شد

به گزارش مجله آزمون اول، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که تولید سیگار در دوماهه اول امسال 27.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در پی آن برآورد قاچاق سیگار تقریباً دو برابر شده است.

قاچاق سیگار دوبل شد

بر اساس این آمار در دوماهه اول امسال شش میلیارد و 70 میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید هشت میلیارد و 420 میلیون نخ در دوماهه اول سال گذشته 27.9 درصد کاهش داشته است.

در پی این کاهش تولید و با توجه به اینکه میزان مصرف در دو ماه 10 میلیارد و 830 میلیون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سیگار هم تقریباً دو برابر شده، به طوری که برآورد قاچاق سیگار با 97.51 درصد افزایش، از دو میلیارد و 410 میلیون نخ سیگار در دوماهه اول سال قبل به چهار میلیارد و 760 میلیون نخ سیگار در مدت مشابه امسال رسیده است.

در میانه تیرماه رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید هشت واحد از 15 واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود.

او همچنین هشدار داده بود که ادامه این شرایط و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می تواند همه واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند.

البته در حاشیه آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نیز به این مسئله اشاره شده و تحریم ها، عدم تأمین به موقع مواد اولیه و مسائل تخصیص ارز ازجمله دلایل کاهش تولید سیگار عنوان شده که البته شیوع بیماری کووید 19 هم مزید بر علت شده است.

بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی 70 درصد صنعت دخانیات از طریق واردات تأمین می شود که عمده آن مربوط به توتون است. همچنین این صنعت 50 هزار نفر اشتغال مستقیم، 100 تا 150 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در بخش توزیع، کشاورزی و حمل ونقل دارد و نیاز سالانه آن برای واردات 300 میلیون یورو است. از طرف دیگر این صنعت سالانه 4 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد که در صورت محقق نشدن آن این مبلغ به کسری بودجه اضافه می شود.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14339

به "قاچاق سیگار دوبل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاق سیگار دوبل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید