عراق: منطقه تحمل تنش بیش تر را ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت خارجه عراق روز جمعه تاکید کرد که منطقه غرب آسیا تحمل تنش بیشتر را ندارد.

عراق: منطقه تحمل تنش بیش تر را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المعلومه، وزارت خارجه عراق روز جمعه تاکید کرد که عراق از تقویت رژیم بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای حمایت می کند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اظهار داشت: بکر فتاح حسین نماینده دائم عراق در آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکید کرد که عراق از آژانس و مدیر کل آن در تلاش های اجرا شده برای اجرای تعهدات و تقویت نظام بین المللی منع گسترش سلاح هسته ای و ابزارهای خلع سلاح به بهترین وجه حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، نماینده عراق در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بررسی موافقنامه پادمان ها با ایران گفت:عراق به این موضوع اعتقاد کامل دارد که همکاری و گفت وگو بهترین راه برای دستیابی به تفاهماتی است که منافع طرف های مختلف را برآورده می کند.

وی اضافه نمود: منطقه خاورمیانه نمی تواند تنش بیشتر را تحمل کند و تنش های موجود جامعه جهانی را به هوشیاری، صبور بودن و نگاه خردمندانه به حل مسائل موجود دعوت می کند.

نماینده عراق در برابر نشست مجازی شورای حکام همچنین بر حمایت مستمر کشورش از نظام پادمان ها و عدم گسترش سلاح هسته ای تاکید کرد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال 2012 را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس، تصویب کرد. این قطعنامه پیشنهادی با 25 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع تصویب شده است

م

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12752

به "عراق: منطقه تحمل تنش بیش تر را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق: منطقه تحمل تنش بیش تر را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید