ساده سازی فناوری اطلاعات به روش عصرفناوری دانش

به گزارش مجله آزمون اول، امروزه شاهد حضور تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان در حوزه فراوری نرم افزارهای اقتصادی و حسابداری هستیم؛ اما عاملی که می تواند منجربه تمایز یک مجموعه در این بازار به شدت رقابتی گردد، نوآوری و خلاقیت آن شرکت در فراوری نرم افزاری خاص با قابلیت های منحصربه فرد است.

ساده سازی فناوری اطلاعات به روش عصرفناوری دانش

درهمین رابطه شرکت دانش بنیان مهندسی مشاور عصرفناوری دانش از مجموعه های قدیمی و خوشنام در زمینه طراحی و فراوری نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای سازمان های عظیم و ارگان های دولتی است که در ادامه با خدماتش بیشتر آشنا خواهید شد و به اختصار از آن با عنوان عصرفناوری دانش یاد خواهیم کرد.

سید مجید اورعی، هم بنیانگذار و مدیرعامل شرکت عصر فناوری دانش است.

او درخصوص زمینه فعالیت این شرکت می گوید: ما از سال 82 به شکل رسمی در حوزه فراوری نرم افزار و علم داده مشغول کار هستیم و علاوه بر کسب گواهی دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سوی سازمان مدیریت برنامه کشور به عنوان شرکت رتبه یک در فراوری نرم افزار شناخته شده ایم؛ همچنین جزو معدود شرکت هایی هستیم که پروانه فراوری و بهره برداری از نرم افزار را نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ نموده ایم. درکنار این دستاوردها، یکی دیگر از مجوزهای مجموعه عصرفناوری دانش، گواهی افتا (سرواژه امنیت فضای تبادل الکترونیکی داده) است که از سازمان فناوری اطلاعات ایران دریافت نموده ایم. همه این گواهی ها نشان دهنده توجهی است که به امنیت و آرامش خاطر مشتریان مان داریم.

اورعی در ادامه درباره فعالیت های مجموعه تحت مدیریتش به جام جم می گوید: برنامه تجاری شرکت عصرفناوری دانش به دو بخش تقسیم می گردد؛ اولین بخش مربوط به مدل تجاری B2G است که در آن مشتریانمان، نهاد ها و سازمان های عظیم دولتی هستند و بخش دوم مربوط به مدل تجاری B2B است که در آن کاربرانی از کسب وکارهای مختلف و اصناف را به عنوان مشتری هایمان داریم.

نرم افزار هوش تجاری فَرابَر

مدیرعامل شرکت عصرفناوری دانش درخصوص نرم افزار اختصاصی این شرکت برای سازمان های دولتی می گوید: در مدل اول، ما داده های سازمان ها را یکپارچه نموده و در یک انبار داده تجمیع می کنیم. سپس برای مدیریت این داده ها، داشبوردهایی در اختیار سازمان ها قرار می دهیم تا تصمیماتشان را بر اساس داده ها و اطلاعات اخذ نمایند. ما یک نرم افزار کاملا ایرانی و دانش بنیان را با نام تجاری فَرابَر طراحی نموده ایم که آن را در سال 83 روانه بازار کردیم و تا امروز 24 نسخه از آن می گذرد. این نرم افزار به طور تخصصی در حوزه هوش تجاری (BI سرواژه Business Intelligence) به کار گرفته می گردد و بالغ بر 300 مشتری، از سازمان های عظیم دولتی و وزارتخانه ها گرفته تا سازمان های مرکزی و استانی، از آن استفاده می نمایند.

اورعی می افزاید: فرابر تنها نرم افزار ایرانی موجود در این حوزه است که پس از 17 سالی که از ساخت آن می گذرد، به درجه ای از بلوغ کامل رسیده است که می توان گفت تمام احتیاجهای سازمان ها و مراکز عظیم دولتی را پوشش می دهد و حتی قابلیت هایی منطبق با شرایط کشورمان دارد که نمونه آنها در نرم افزارهای خارجی نیز دیده نمی گردد. امکانات فرابر عبارتند از:سادگی و بی احتیاجی از دانش تخصصی خاص برای کارکردن با آن.سفارشی سازی براساس احتیاجمندی های خاص یک سازمان.جمع آوری آمار و اطلاعات توابع.یکپارچه سازی داده های یک سازمان به وسیله تشکیل انبار داده ها.طراحی داشبوردهای مدیریتی.آینده پژوهی براساس داده های گذشته و کنونی سازمان.کشف الگوهای رفتاری یک سازمان براساس داده ها (کشف ناهنجاری ها مانند وقوع تقلب در یک سازمان).

چشم انداز آینده

به گفته هم بنیانگذار مجموعه عصرفناوری دانش، دیدگاه این شرکت ساده سازی فناوری اطلاعات برای عموم مردم است؛ بنابراین یکی از اهداف عصرفناوری دانش، به حداقل رساندن احتیاج به حسابدار برای کسب وکارهای خرد است.

در این راه علاوه بر اتوماتیکسازی فرایندها که در حال حاضر در نرم افزار ابرستان صورت می گیرد، یکی دیگر از برنامه های این مجموعه، ایجاد دستیار پردازشگر صوتی و تصویری است؛ به طوری که کاربر با استفاده از این ویژگی بتواند صحبت های خود را به شکل یک سند در ابرستان ثبت کند یا از فاکتورهایش عکس بگیرد و با استفاده از تصویر پردازش شده، آن را به شکل سند ثبت کند.

شرکت عصرفناوری دانش به دلیل تخصصی که در فراوری انواع نرم افزار دارد، می تواند نرم افزارهایی را به طور کاملا سفارشی برای کسب وکارها و شرکت های مختلف طراحی و فراوری کند. در آینده یکی از حوزه هایی که درکنار توسعه نرم افزارهای فرابر و ابرستان مدنظر مدیران این مجموعه قرار گرفته است، تمرکز بر گسترش بیشتر این بخش از فعالیت های شرکت عصرفناوری دانش خواهد بود.

نرم افزار حسابداری اَبرِستان

اورعی درباره نرم افزار حسابداری طراحی شده برای مشتریان عام می گوید: در مدل مربوط به کسبه و اصناف، یک نرم افزار حسابداری مبتنی بر فناوری ابری (Cloud) طراحی نموده ایم که احتیاجی به نصب و راه اندازی روی سرورهای شرکت ها ندارد. این نرم افزار که برای عموم مشتریان طراحی و عرضه شده است، با نام تجاری اَبرِستان شناخته می گردد. در این نرم افزار به دلیل استفاده از فناوری ابری، امکان حسابداری از راه دور یا حسابداری دورکاری برای کاربران مهیاست. مزیت دیگری که ابرستان دارد برای کسب وکارهایی بسیار کاربردی است که فروشگاه آنلاین دارند؛ این نرم افزار می تواند به صورت اتوماتیک با فروشگاه آنلاین کاملا هماهنگ گردد و بدون احتیاج به هیچ عملیات اضافه ای از سمت کاربر، حساب وکتاب فروشگاه مانند اسناد خریدوفروش و انبارداری، به شکل اتوماتیک در آن ثبت می گردد.

مدیرعامل شرکت عصرفناوری دانش در ادامه درباره نرم افزار ابرستان می گوید: ویژگی منحصربه فردی که در آینده ای نه چندان دور به ابرستان اضافه خواهد شد، این است که کاربر فقط اطلاعات مربوط به حسابداری کسب وکارش را در آن ذخیره نکند، بلکه بتواند یک پیش بینی از آینده کسب وکار را به کاربر ارائه دهد. ما باتوجه به زمینه تخصصی فعالیت مان که هوش مصنوعی و علم داده است، به دنبال افزودن این قابلیت به نرم افزار ابرستان هستیم تا براساس فرایند موجود، بتواند به کاربر اعلام کند که مثلا در بازه زمانی یک سال آینده ورشکست خواهد شد یا شرایط کسب وکارش نسبت به هم صنفی های او در سال آینده به چه شکل خواهد بود.

وی درباره اصلی ترین مزیت رقابتی نرم افزار ابرستان نسبت به نرم افزارهای حسابداری مشابه می گوید: کوشش نموده ایم در شرایط مالی سخت موجود که ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا و همچنین اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان است، هزینه های کسب وکارهای خرد را پایین بیاوریم تا با کمترشدن هزینه هایشان تمایل بیشتری به استفاده از سیستم های حسابداری پیدا نمایند؛ زیرا متأسفانه در حال حاضر بیش از سه میلیون کسب وکار وجود دارند که هنوز از هیچ کدام از سامانه های حسابداری استفاده نمی نمایند. مزیت اصلی نرم افزار ابرستان، ارائه کمترین قیمت در بازار نرم افزارهای حسابداری است. کاربران ابرستان قادرند با پرداخت مبلغ کمی به عنوان حق اشتراک ماهیانه از آن استفاده نمایند؛ این درحالی است که سیستم های حسابداری مشابه، علاوه بر هزینه ای که به خاطر خرید مستقیم نرم افزار پرداخت می گردد، چند هزینه پنهان هم بر دوش مشتری اضافه می نمایند. این هزینه های پنهان شامل هزینه حسابدار، هزینه تهیه سخت افزار برای ذخیره اطلاعات و همچنین هزینه های پشتیبانی و به روزرسانی نرم افزار است. ما با استفاده از فناوری ابری، هزینه های خرید نرم افزار و پشتیبانی آن را کاملا ازبین برده ایم و در بخش هزینه های نگهداری از اطلاعات و پرداخت اشتراک ماهیانه نیز کمترین قیمت را در بین ارائه دهندگان این خدمات داریم.

راه های ارتباط با مهندسی مشاور عصر فناوری دانش

محصول فرابر

وبسایت: farabar.net

اینستاگرام، تلگرام و توئیتر: @farabar-bi

محصول ابرستان

وبسایت: abrestan.com

اینستاگرام و توئیتر: abrestaninfo@

تلگرام: abrestan@

تلفن: 02188533266

آدرس: تهران، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشقیار، خیابان چهاردهم، پلاک 22، ساختمان شرکت عصر فناوری دانش.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26178

به "ساده سازی فناوری اطلاعات به روش عصرفناوری دانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده سازی فناوری اطلاعات به روش عصرفناوری دانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید