خبرنگاران 62 درصد اهداکنندگان خون خراسان جنوبی مستمر هستند

به گزارش مجله آزمون اول، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: 62 درصد خون مورد احتیاج استان توسط اهداکنندگان مستمر تامین می گردد لذا یکی از اولویت های استان ارتقای این افراد است.

خبرنگاران 62 درصد اهداکنندگان خون خراسان جنوبی مستمر هستند

ابراهیم میری مقدم روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اضافه کرد: استان در بسیاری از شاخص ها در حوزه انتقال خون در کشور دارای رتبه های برتر است که باید با یاری هم نسبت به حفظ و ارتقای این صندلی بکوشیم.

وی با بیان اینکه افراد با اهدای خون خود احتیاج بیماران را برآورده می نمایند گفت: در حال حاضر حدود 500 هزار نفر اهدانماینده مستمر خون در کشور داریم که سرمایه های اجتماعی بسیار بزرگی برای کشور محسوب می شوند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی توضیح داد: اهدانمایندگان مستمر خون همواره پای کار تامین احتیاج بیماران هستند لذا از اهمیت زیادی برخوردارند و یکی از برنامه های ما ارتقای این افراد در استان است.

وی مطرح نمود: خراسان جنوبی از نظر اهدای خون بانوان رتبه اول کشور را دارد اما اهدانمایندگان در سطح کشور حدود پنج درصد هستند که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام گردد.

میری مقدم اضافه کرد: اهدای خون یک کار خیر است بنابراین برای اهدای خون یک تصمیم و داشتن یکسری شرایط راحت می تواند انسان را وارد این گردونه خیرخواهانه کند.

وی گفت: حدود 20 هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که ماهانه باید 30 تا 40 هزار واحد خونی برای حیات این افراد توزیع گردد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تاکید نمود: اهدای خون جان افراد زیادی را در شرایط بسیار بحرانی نجات می دهد لذا باید در زمینه اهدای خون اطلاع رسانی بیشتری گردد.

وی اعلام کرد: در راستای ارتقای آموزش در این زمینه بسیار خوشحالیم که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رشته خون شناسی داریم و سال جاری گروه دوم دانشجویان هم وارد دانشگاه شدند.

میری مقدم توضیح داد: وجود این افراد فرصت بسیار مغتنمی برای دانشگاه و سازمان انتقال خون است همچنین در خاتمه نامه این دانشجویان می توان به نتایج خوبی دست یافت.

مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی هم گفت: سال گذشته بیش از 20 هزار واحد خونگیری در استان انجام شد در حالیکه هدف گذاری ما 22 هزار واحد بود اما شیوع بیماری کرونا سبب کاهش اهدای خون شد.

محمدرضا عاملی اضافه کرد: سال گذشته یک مورد مثبت هپاتیت B بین افراد اهدانماینده مشاهده شد که بلافاصله خون جداسازی شد.

وی اعلام کرد: در شاخص اهدای خون بانوان در استان نسبت به سراسر کشور در شرایط بهتری قرار داریم اما باید در مورد تشویق بانوان برای اهدای خون اطلاع رسانی بیشتری انجام گردد.

مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی مطرح نمود: خراسان جنوبی از نظر وصول درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی سال های گذشته تا رتبه سوم پیش رفت و اکنون در رتبه ششم و هفتم قرار گرفته است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12296

به "خبرنگاران 62 درصد اهداکنندگان خون خراسان جنوبی مستمر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 62 درصد اهداکنندگان خون خراسان جنوبی مستمر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید