خبرنگاران محاصره شدن ده ها تن در آتش مهیب کالیفرنیا

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- گارد ملی آمریکا روز سه شنبه اعلام نمود که ده ها تن همچنان در محاصره آتش سوزی مهیب کالیفرنیا گرفتار هستند و تلاش برای نجات آنان آغاز شده است.

خبرنگاران محاصره شدن ده ها تن در آتش مهیب کالیفرنیا

به گزارش خبرنگاران از شبکه ای بی سی نیوز، گارد ملی آمریکا برای نجات ده ها نفر در تلاش است که هنوز در نزدیکی آتش سوزی کریک (Creek Fire) کالیفرنیا محبوس شده اند.

به گفته مقامات محلی، چندین مکان وجود دارد که افراد قادر به خارج شدن از آن جاها نیستند. گرمای کم سابقه، رطوبت کم، شرایط باد و زمین های ناهموار عملیات نجات را سخت کرده است.

سرهنگ جس میلر رییس گارد ملی کالیفرنیا گفت: عملیات نجات آغاز شده و بالگردهای گارد ملی به دنبال آن هستند تا به مناطقی که مردم در آن گرفتار شده اند دسترسی پیدا کنند.

آتش سوزی در کالیفرنیا در سال جاری رکورد بی سابقه ای برجای گذارد بطوری که تا به امروز حدود 809هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته؛ پهنه ای که به اندازه 10 برابر شهر نیویورک گزارش شده است.

آتش سوزی کریک (Creek Fire) باعث شد تا بیش از 200 نفر از افرادی که به پارک ملی جنگلی سیرا سفر کرده بودند و به علت بسته شدن تنها راه خروجی به دلیل شدت آتش سوزی گرفتار شده بودند، با مداخله گارد ملی بوسیله بالگرد از محل نجات یابند.

با این وجود طبق سخنان گارد ملی همچنان ده ها نفر در میان حریق شدید آتش کریک گرفتار هستند.

این آتش سوزی که از اواخر روز جمعه گذشته در بخش جنوبی پارک ملی جنگلی یوسمایت (Yosemite) آغاز شده بود تنها تا روز شنبه 36 هزار هکتار از اراضی این منطقه را طعمه حریق کرد اما با ادامه آتش سوزی وسعت آن به 45 هزار هکتار رسید.

ایالت کالیفرنیا هرساله با آغاز شهریورماه و به دلیل شرایط خشک و گرم آب وهوایی شاهد وقوع آتش سوزی های بسیاری است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15755

به "خبرنگاران محاصره شدن ده ها تن در آتش مهیب کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محاصره شدن ده ها تن در آتش مهیب کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید