خبرنگاران مجوزهای تردد خودرویی در مازندران یکسان شد

به گزارش مجله آزمون اول، ساری - خبرنگاران - رئیس هدایت و رانندگی مازندران از محدود شدن مجوزهای تردد خودرویی در استان اطلاع داد و گفت که از این پس فقط مجوزهای زرد رنگ صادره از استانداری ملاک جواز عبور قرار می گیرد.

خبرنگاران مجوزهای تردد خودرویی در مازندران یکسان شد

به گزارش خبرنگاران ، سرهنگ نصرالله بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود : در نشست امروز ستاد مقابله با کرونا مازندران مصوب شد که تنها خودروهایی که دارای برگه تردد زرد رنگ هستند می توانند از محدودیت های کرونایی عبور نمایند.

وی گفت که تعدد و تعداد بالای مجوزهای صادر شده در استان برای تردد خودرویی سبب شده بود تا نیروهای پلیس سرگردان و خسته شوند.

ستاد مقابله با کرونا مازندران از اول آذر ماه همزمان با شروع اجرای طرح محدودیت های جامع کرونایی برای تردد خودرویی در استان چند نوع مجوز مصوب نموده بود . یک نوع مجوز برای خودروهای بومی دارای پلاک غیربومی تعریف شده بود که فرمانداری ها با دریافت مدارک صادر می کردند. نوع دوم مجوز برای حل مسائل تردد پرسنل و کارگران تولیدی و صنعتی و همچنین کارگران فصلی ساختمانی و کشاورزی بود که اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت متولی صدور آن شدند. علاوه بر این استانداری نیز در صورت درخواست دستگاه های دیگر و با تشخیص جاماندگی اقدام به صدور مجوز می کرد.

رییس پلیس راهور مازندران گفت : از ابتدای آذر ماه همزمان با تصمیم و ابلاغ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران ، پلیس در 57 نقطه از استان تیم های خود را به صورت شبانه روزی مستقر کرد ، اما مهم ترین مشکل در این مدت مجوزهای زیادی بود که در اختیار رانندگان خودرو قرار داشت.

وی شرح داد : انگار همه صاحبان خودرو در مازندران به طرق مختلف مانند کارت شناسایی ، برگه های ماموریت اداری یا برگه های مخصوص تردد از دستگاه های مختلف مجوز تردد در شرایط کرونایی اخذ نموده بودند و این شرایط واقعا نیروهای ما را خسته نموده است.

سرهنگ بیگلری گفت : در نشست امروز با مسئولان ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تصمیم بر این شد که فقط خودروهایی که دارای برگه تردد زرد رنگ صادر شده از سوی استانداری و فرمانداری هستند ، حق تردد داشته باشند.

وی تاکید نمود : شهروندانی که برگه تردد زرد رنگ دارند باید آن را روی شیشه جلو سمت راست خودرو نصب نمایند چون پلیس فقط با دیدن این برچسب اجازه ورود به داخل شهرها را می دهد ، در غیر این صورت خودرو به مدت یک ماه متوقف و اعمال قانون جریمه می گردد.

سرهنگ بیگلری گفت : از امروز سختگیری ها در اعمال محدویت های تردد خودرویی در شهرهای مختلف مازندران بویژه در شهرهای شرایط قرمز تشدید می گردد و با هیچ کس هم تعارف نداریم، داشتن هر گونه برگه ماموریت اداری ، کارت های مختلف نیز اصلا ملاک ورود و خروج محسوب نمی گردد و پلیس اصلا توجهی به این مدارک نمی کند.

طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای شرایط نارنجی این خودروها در هر 24 ساعت ماندگاری مبلغ 500 هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای شرایط قرمز در هر 24 ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

همچنین ورود و خروج وسایل نقلیه غیر بومی به شهرهایی با شرایط زرد عادی است و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با شرایط زرد به شهرهای با شرایط نارنجی و قرمز این خودروها نیز جریمه می شوند.

جریمه 54 هزار دستگاه خودرو

رییس پلیس راهور مازندران همچنین گفت که از ابتدای آذر ماه تا کنون 54 هزار نفر از رانندگان خودروهای مختلف به علت عدم رعایت مصوبه کرونایی در استان اعمال قانون شده اند.

وی اضافه نمود که 46 هزار و 600 نفر از این رانندگان ، متخلفانی بودند که محدودیت تردد شبانه را رعایت نکردند و بعد از ساعت 21 تا چهار بامداد تردد داشتند.

سرهنگ بیگلری همچنین گفت که از ابتدای آذر ماه تا کنون 224 هزار دستگاه خودرو از 6 نقطه ورودی مازندران به مبدا حرکتشان بازگشت داده شدند و اجازه ورود به استان نیافتند.

رییس پلیس راهور مازندران از شتاب بخشیدن به نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلفات در شهرهای استان اطلاع داد و اضافه نمود : در حال حاضر نصب دوربین ثبت تخلفات هوشمند در 197 نقطه از شهرهای مختلف مازندران جانمایی و با همکاری نماینده فرماندار و نماینده راهور نقاط نصب دوربین ثبت تخلف هوشمند نهایی شده است.

وی اضافه نمود : اولویت در این زمینه نصب و فعال کردن دوربین هایی پلاک خوان است اگر چه در حال حاضر در 239 نقطه از شهرهای استان دوربین نظارتی هم فعال است و لینگ این دوربین ها به اداره راهور چهار شهرستان بابل ، آمل محمود آباد و ساری متصل است و در این دوربین ها اگر تخلف رانندگی هم مشاهده گردد ، مالکان خودرو به صورت دستی توسط پلیس راهور جریمه می شوند و پیامک برایشان ارسال خواهد شد.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20616

به "خبرنگاران مجوزهای تردد خودرویی در مازندران یکسان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوزهای تردد خودرویی در مازندران یکسان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید