خبرنگاران زمین های جهت رودخانه بردول پارسیان بدون استعلام واگذار شده است

به گزارش مجله آزمون اول، بندرعباس- خبرنگاران- معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: زمین هایی جهت پروژه ساماندهی رودخانه بردول پارسیان بدون اخذ استعلام از آب منطقه ای توسط شورای شهر و شهرداری منطقه به مردم واگذار شده است.

خبرنگاران زمین های جهت رودخانه بردول پارسیان بدون استعلام واگذار شده است

محمد رنجبر روز چهارشنبه درخصوص طرح ساماندهی رودخانه بردول پارسیان اظهار کرد: درپی بارندگی های آذرماه سال گذشته، سیلاب وارد مسیل شرقی و غربی محدوده رودخانه بردول پارسیان شده و بر این باوریم که امکان بروز آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری در آینده برای مردم وجود دارد.

وی بیان داشت: به همین دلیل پروژه ساماندهی رودخانه بردول در 2 مرحله توسط شرکت آب منطقه ای هرمزگان شروع شده که با انجام آن جهت رفع خطر سیلاب برخی از قطعات تفکیک شده در این جهت از بین خواهدرفت.

معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: مرحله نخست این پروژه از پایین دست رودخانه بردول تا محور پارسیان - بندرلنگه به طول 900 متر با اعتبار 30 میلیارد ریال است که تا به امروز بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رنجبر یادآورشد: هم اکنون عملیات 200 متر از جهت یادشده نیز به صورت کامل انتها یافته و 90 درصد عملیات خاکی 700 متر باقی مانده نیز اجرا شده و پوشش سنگی آن درحال انجام است.

وی یادآورشد: این پروژه تا به امروز با برخی از تعارض ها از جمله واگذاری بدون استعلام شهرداری وشورای شهر زمین های موجود در بستر رودخانه به مردم روبرو بوده که باعث کندی در اجرای این طرح شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در ابتدای شروع طرح با مخالفت از سوی شهرداری و شورای شهر پارسیان روبرو بودیم، تصمیم بر این شد که تا رفع این مسائل از قسمت شرقی رودخانه ساماندهی صورت گیرد که تا یک ماه آینده نیز این مرحله به انتها خواهد رسید.

رنجبر گفت: افراد معترض به اجرای مرحله دوم پروژه هیچ توجهی به مسیل های طبیعی نمی کنند در حالیکه بر اساس قوانین وزارت نیرو نباید از مسیل های اصلی خارج شد و هرگونه ساماندهی باید در بستر طبیعی رودخانه ها و مسیل ها انجام شود.

وی شرح داد: پیشنهاد شورای شهر و شهرداری منطقه پارسیان برای حفاظت از اراضی که بدون استعلام مجوزهای لازم واگذار شده؛ ساماندهی جهتهایی بوده که مسیل نیستند و از نظر فنی این موضوع امکان ندارد چراکه مسیل طبیعی در آن نقاط وجود ندارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه بر اساس معیارهای فنی و تخصصی، انتخاب جهت برای ساماندهی رودخانه معنی ندارد، ادامه داد: هرگونه تغییر در مجرا و بستر رودخانه ممنوع است و اگر تغییراتی انجام شود نیازمند موافقت وزارت نیرو است.

رنجبر با بیان اینکه هیچ خانه و خانواده ای با اجرای این پروژه متضرر نخواهدشد، تشریح کرد: هدف اجرای این پروژه حفاظت شهر از وقوع سیلاب های فصلی است و به هیچ عنوان خانه ای تخریب یا از بین نخواهد رفت اما برخی از اراضی واگذار شده در بستر رودخانه از بین خواهد رفت.

وی اذعان کرد: این موضوع توسط دادستان و استانداری هرمزگان نیز مورد بررسی قرار گرفته که هرگونه خارج شدن از مسیل اصلی، ملزم به پاسخگویی فنی وحقوقی به استانداری، دادستانی و دیگر دستگاه های نظارتی است.

شهرستان پارسیان در 500 کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12809

به "خبرنگاران زمین های جهت رودخانه بردول پارسیان بدون استعلام واگذار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین های جهت رودخانه بردول پارسیان بدون استعلام واگذار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید