خبرنگاران فرایند شیوع کرونا درقم برخلاف سایر استان ها افزایشی است

به گزارش مجله آزمون اول، قم - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیشتر استان ها با شرایط قرمز کرونا طی هفته گذشته فرایند کاهشی آنها شروع شده و این در حالی است که متاسفانه فرایند ابتلا درقم افزایشی می باشد که این موضوع بسیار نگران کننده است.

خبرنگاران فرایند شیوع کرونا درقم برخلاف سایر استان ها افزایشی است

سیامک محبی،روز چهارشنبه در چهل و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان در سالن کرامت استانداری قم،اضافه کرد: از هر دو تستی که از افراد مشکوک به کرونا در قم انجام می شود، یک نفر مثبت می شود که در صورتی که غفلت کنیم دوباره شرایط کرونا در قم به شرایط اسفندماه سال گذشته باز می شود.

وی گفت: به عنوان متولی بهداشت استان باید اعلام کنم که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان راضی نیستیم.

محبی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی درکارخانه ها و کارگاه ها به 69 درصد، در ادارات از 76 به 83 درصد، دفاتر پیشخوان از 65 به 50 درصد، کافی نت ها 30 درصد و بانک ها 60 درصد بوده که این فرایند بسیار نگران نماینده است.

وی، با باین اینکه متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی درقم طی یک هفته اخیر کاهش یافته است، اضافه کرد: صندلی سوخت در 24 ساعت 10 اخطار داده شده و به بانک ها 15 اخطار داده شده است ضمن اینکه درروزهای اخیر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در فروشگاه ها از 80 به 50 درصد کاهش یافته است.

محبی گفت: درچند روز گذشته تست کرونای 24 نفر ازکادر بهداشت و درمان و در یک ماه گذشته 186 نفر از کادر بهداشتی استان مثبت بوده که ادامه این فرایند بسیار نگران نماینده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه رعایت مسائل پروتکل ها در مساجد قم تنها 30 درصد است، گفت: استفاده از ماسک در هفته گذشته 65 درصد بوده است که این موضوع نسبت به هفته قبل از آن، 4 درصد کاهش یافته است که فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک بسیار لازم است.

وی گفت: شرایط برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در قم با 92 درصد رضایت، از کیفیت مناسبی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14783

به "خبرنگاران فرایند شیوع کرونا درقم برخلاف سایر استان ها افزایشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند شیوع کرونا درقم برخلاف سایر استان ها افزایشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید