تولید کرم های ضدآفتاب آمریکایی در زیرزمین های ایران، قیمت نجومی لوازم آرایشی خارجی

به گزارش مجله آزمون اول، قیمت لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی وحشتناک گران شده است. این موضوع را بختیار علم بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده و بهداشتی می گوید و توضیح می دهد که نه تنها برندهای خارجی لوازم آرایشی در ایران نمایندگی ندارند که سبیاری از این محصولات مانند کرم های ضد آفتاب یا به صورت قاچاق به کشور وارد شده اند و یا در زیرزمین ها و زیرپله های ایران تولید شده اند!

تولید کرم های ضدآفتاب آمریکایی در زیرزمین های ایران، قیمت نجومی لوازم آرایشی خارجی

به گزارش خبرنگاران لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق در شرایط بسیار نامناسب و غیراستاندارد به ایران وارد می شوند و حتی امکان دارد که سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی در ایران میلیونی شده است. به عنوان مثال بعضی کرم های ضدآفتاب خارجی را با قیمت یک میلیون تومان یا بیش از یک میلیون تومان می فروشند.

بعضی بیماران هم می گویند که پزشکان همچنان لوازم بهداشتی و پوست و پوست و موی خارجی را تجویز می کنند و گاهی کرم های ضدآفتاب ونسخه این دسته از بیماران در بازار پیدا نمی شود و چنانچه این کالا در بازار موجود باشد نرخ آنها بر اساس قیمت دلار محاسبه می شود.

رئیس انجمن صنایع شوینده و بهداشتی به خبرنگاران گفت: کرم ضد آفتاب کالایی نیست که نمونه ایرانی آن با خارجی تفاوت خاصی داشته باشد و فقط SPF آن مهم است و کرم ضد آفتاب ایرانی هم داریم که قیمت آنها نسبت به کرم ضد آفتاب های خارجی ارزان است. کرم های ضد آفتاب خارجی فقط اسم دارند، بعضی از آنها هم معلوم نیست که سالم باشند یا خیر!

کرم ضدآفتاب خارجی نخرید

علم بیگی ادامه داد: کرم ضد آفتاب های تقلبی خارجی در بازار زیاد است و بسیاری از آنها تاریخ مصرف گذشته هستند و چنانچه مردم به سلامت کرم ضد آفتاب و محصولات بهداشتی خارجی شک دارند آن را نخرند.

رئیس انجمن صنایع شوینده و بهداشتی درباره مقصر اصلی گرانی شوینده ها هم گفت: مداخلات دولت در بازار موجب شده است که قیمت مواد اولیه شوینده به طور غیرمنصفانه ای افزایش داشته باشد اما با وجود به افزایش قیمت شوینده ها، به دلیل نیاز مردم به رعایت بهداشت در این شرایط آنها مجبورند همچنان این کالاها را حتی بیشتر از گذشته خریداری کنند و هنوز گزارشی مبنی بر اینکه مردم این کالاها را نمی خرند، نداریم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19704

به "تولید کرم های ضدآفتاب آمریکایی در زیرزمین های ایران، قیمت نجومی لوازم آرایشی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید کرم های ضدآفتاب آمریکایی در زیرزمین های ایران، قیمت نجومی لوازم آرایشی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید