ترکیه عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه را تمدید کرد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ترکیه بار دیگر ماموریت اکتشافی کشتی عروج رئیس را در شرق مدیترانه تمدید کرد.

ترکیه عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه را تمدید کرد

عروج رئیس قرار بود در بازه زمانی 10 تا 23 آگوست (20 مرداد تا 2 شهریور) در جنوب شرقی جزیرهٔ کِرِت واقع در جنوب یونان و در آبهای مشرف به شهر ساحلی آنتالیا، تحقیقات اکتشاف منابع انجام دهد حال آنکه ماموریت آن تا امروز 11 شهریور تمدید شد.

اما با پافشاری ترکیه برای ادامه این عملیات اکتشافی که با مخالفت آتن و اتحادیه اروپا روبرو است، بار دیگر ماموریت عروج رئیس تا 12 سپتامبر (22 شهریور) تمدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، ترکیه مدعی شده که حق بهره برداری از منابع نفت و گاز موجود در منطقه مورد مناقشه شرق مدیترانه را دارد و مقامات این کشور به دفعات یونان را که ادعای مشابهی در این خصوص دارد، به جنگ تهدید کرده اند.

همزمان، فرانسه به جانبداری از یونان وارد میدان شده حال آنکه اتحادیه اروپا هم تهدید کرده چنانچه آنکارا تن به مذاکره برای حل مناقشه ندهد؛ با تحریم روبرو خواهد شد.

اما ترکیه همچنان بر ادعای خود پافشاری می کند تا آنجا که از روز جمعه رزمایشی دو هفته ای را در شرق مدیترانه آغاز کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز، با لحنی تند خطاب به یونان و فرانسه گفت آنکارا مصمم است تا به هر قیمتی از منافع ملی خود دفاع کند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15420

به "ترکیه عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید