برای جنگ و صلح آماده هستیم، ملک سلمان به صلح شجاعانه روی آوَرَد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه در گفت وگو با شبکه المیادین خاطرنشان کرد: واشنگتن می خواهد جنگ عربستان و امارات علیه یمن را متوقف کند و این همان چیزی است که ما منتظر آن هستیم. آنچه رئیس جمهور آمریکا گفته است در حد حرف است و ما منتظر توقف جنگ و رفع محاصره هستیم.

برای جنگ و صلح آماده هستیم، ملک سلمان به صلح شجاعانه روی آوَرَد

وی با اشاره به اینکه پایان دادن به جنگ یمن یکی از وعده های انتخاباتی بایدن بوده است، افزود: چنانچه رئیس جمهوری آمریکا نتواند این وعده خود را عملیاتی کند و یا آن را نادیده بگیرد، اعتماد آمریکایی هایی که به او رای داده اند را از دست خواهد داد.

واشنگتن به متحدانش برای توقف جنگ فشار آورد

عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه کارهایی که عربستان و امارات علیه مردم یمن انجام دادند، تروریسم به تمام معناست، خاطرنشان کرد: واشنگتن باید به پیروان خود که این کارها و جنگ علیه مردم یمن را به راه انداخته اند، برای توقف جنگ فشار آورد. ما هراسی از جنگ نداریم و آماده ادامه رویارویی هستیم اما حامی صلح هستیم. همه امور با گفتگو قابل حل است.

برای منافع یمن مذاکره خواهیم کرد

این عضو بازر انصارالله یمن در مورد فرایند مذاکرات در صورت توقف جنگ نیز شرح داد: ما برای منافع یمن مذاکره خواهیم کرد و حرف زور یا تحقیر را قبول نمی کنیم.

الحوثی تاکید کرد: نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری سعودی از چند سال قبل جنگ نظامی علیه ما به راه انداختند اما ما از آنها نترسیدیم و نمی ترسیم و برای ادامه مقابله با آنها آماده هستیم. ما از جنگ نمی ترسیم و آماده ادامه رویارویی با دشمنان هستیم.

تماسی با آمریکا نداشته ایم

عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه ما با صلح مخالف نیستیم گفت: اگر خوی استکبار کنار گذاشته شود، می توان تمام امور را در حین مذاکرات صلح، حل کرد. ما تا به امروز هیچ تماسی با آمریکا نداشته ایم. چنانچه تماس برقرار شود موضوع را بررسی خواهیم کرد.

الحوثی گفت که بایدن در دوران کارزار انتخاباتی خود توقف جنگ یمن را وعده داد و او می خواهد سیاست آمریکا را پس از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق بازسازی کند. اگر بایدن به این وعده عمل نکند و آن را نقض کند، اعتماد رای دهندگان آمریکایی را از دست خواهد داد و این چیزی نیست که آن را بخواهد.

ملک سلمان به صلح شجاعانه روی آورد و جنگ را متوقف کند

وی همچنین از سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان خواست تا جنگ را متوقف کند و به صلح شجاعانه روی آورد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که انصارالله گفت و گو را بر اساس آنچه منافع یمن حکم می کند انجام می دهد.

هر چه مردم یمن بگویند ما آنرا خواهیم پذیرفت

وی درباره راه چاره سیاسی یمن گفت: راه چاره سیاسی باید منوط به همه پرسی مردم یمن باشد و هرچیزی که مردم بپذیرند ما آن را خواهیم پذیرفت.

متجاوزان باید به یمن غرامت بدهند

الحوثی با اشاره به مقاومت مردم یمن در طی 6 سال گذشته و کشته شدن هزاران نفر و از بین رفتن زیرساخت های این کشور، گفت: متجاوزان باید به یمن غرامت پرداخت کنند همانگونه که کویت خواستار غرامت از عراق شد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در بخشی از سخنان خود گفت: اگر همه کشورهای متجاوز بمباران را متوقف کنند، نیروهای مسلح یمن نیز حمله به اهداف ائتلاف را متوقف می کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یمن پیروز به تولید سلاح های پیشرفته شده اند، افزود: مردم یمن حق دارند با استفاده از این سلاح ها از خود دفاع کنند.

نباید از تجزیه یمن سخنی به میان آورده شود

الحوثی در واکنش به افرادی که از تجزیه یمن سخن می گویند، گفت: در حالی که شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمامیت ارضی یمن صحبت می کند، نباید از تجزیه یمن سخنی به میان آید. این افراد برای جمع آوری نیرو از جدایی طلبی دم می زنند.

الحوثی به دیدارهای میان سرکرده های داعش و القاعده با محسن الاحمر در عدن اشاره کرد و گفت که خطر داعش از عربستان و آمریکا می آید.

بریطانیایی ها یمنی ها را به خوبی می شناسند

وی فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی را جنایت توصیف کرد و گفت: بریطانیایی ها به خوبی یمنی ها را می شناسند. ملت یمن قبلاً اراضی خود را از استعمار بریطانیا آزاد کرده است و ارتش یمن امکان رسیدن به آنها را دارد و ما سلاح پیشرفته در اختیار داریم.

وی در پایان ضمن تمجید از تلاش نیروهای مسلح یمن و نقش آنها در حفظ استقلال یمن، از ملت این کشور خواست که به ویژه در مرحله صلح کاملاً هوشیار باشند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21548

به "برای جنگ و صلح آماده هستیم، ملک سلمان به صلح شجاعانه روی آوَرَد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جنگ و صلح آماده هستیم، ملک سلمان به صلح شجاعانه روی آوَرَد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید