با حفظ فاصله 182 سانتیمتری هم زدن ماسک ضروریست

به گزارش مجله آزمون اول، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در دستورالعملِ به روز شده خود اظهار داشت: کروناویروس می تواند تا مسافت بیش از 182 سانتیمتر در هوا به ویژه در محیط های بسته و با تهویه ضعیف گسترش پیدا کند.

با حفظ فاصله 182 سانتیمتری هم زدن ماسک ضروریست

به گزارش خبرنگاران، با این حال برخی کارشناسان این مرکز با این دستورالعمل به روز شده مخالفت کرده و اظهار داشتند که چنین گسترشی غیرمعمول است و دستورالعمل های فعلی مربوط به چگونگی فاصله گذاری اجتماعی هنوز قابل اجراست.

این در حالیست که چندین پزشک و متخصص دیگر، شرایطِ عنوان شده در دستورالعملِ جدید و به روز شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را نیز مورد انتقاد قرار داده اند.

آنان اظهار داشتند که ویروس می تواند راحت تر از آنچه این مرکز نشان می دهد گسترش یابد و توصیه کردند که مردم باید در تجمعات طولانی مدت در فضای باز و زمانیکه حتی فاصله بیش از 182 سانتیمتری را از یکدیگر رعایت می کنند، ماسک بزنند.

دکتر دونالد میلتون از دانشکده سلامت عمومی دانشگاه مریلند گفت: ویروس از طریق هوا در حال حرکت است و هیچ خط روشنی وجود ندارد. افراد از فاصله دورتر از 182 سانتیمتر ایمن نیستند و نمی توانند ماسک خود را بردارند.

برای ماه ها مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اعلام کرده بود که کروناویروس عمدتا از طریق قطرات کوچک موجود در هوا و هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده منتشر می شود. بیشتر دستورالعملهای این مرکز در مورد فاصله اجتماعی بر اساس این ایده بوده و توصیه شده که فاصله 182 سانتیمتری محافظی امن بین افرادی است که ماسک به صورت ندارند.

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در مصاحبه ای شواهد فزاینده ای را تایید کرده اند که نشان می دهد گاهی اوقات ویروس می تواند حتی روی ذرات کوچکتری به نام آئروسل گسترش یابد که در منطقه وسیع تری پخش شود.

این مرکز در نسخه به روز شده وبسایت خود تحقیقات اخیر را تایید کرده که افراد مبتلا به بیماری کووید 19 می توانند افرادی را که در فاصله بیش از 182 سانتیمتری آنان قرار دارند یا اندکی بعد از آنکه فرد آلوده محیط را ترک کند، بیماری را منتقل کنند.

به گفته کارشناسان این مرکز، در این موارد گسترش کروناویروس در فضاهای کم تهویه و بسته که در آن افراد فعالیت هایی همچون ورزش انجام می دهند که باعث تنفس سنگین می شود، اتفاق می افتد.

افراد می توانند با رعایت فاصله حداقل 182 سانتیمتر از دیگران، استفاده از ماسک، شستن دست ها، تمیز کردن سطوح لمس شده و ماندن در خانه به هنگام بیماری از خود محافظت کنند.

منبع: ایسنا

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16895

به "با حفظ فاصله 182 سانتیمتری هم زدن ماسک ضروریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حفظ فاصله 182 سانتیمتری هم زدن ماسک ضروریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید