اولین فناوری اوراکل عمومی در شبکه ترون (توکن BRG)

به گزارش مجله آزمون اول، اوراکل بریج Bridge (توکن BRG)، اولین اوراکل عمومی شبکه ترون و سرکرده انقلابی در حوزه قراردادهای هوشمند خواهد بود.

اولین فناوری اوراکل عمومی در شبکه ترون (توکن BRG)

قراردادهای هوشمند، برنامه هایی با مفاد و شرایطی مبنی بر غیرقابل دستکاری شدن هستند که در شبکه های بلاکچین پیاده سازی و اجرا می شوند؛ این بدان معناست که پس از استقرار قراردادهای هوشمند بر روی بلاکچین، هیچکس قادر به دستکاری کدها و عملکردهای آن نخواهد بود. بنابراین، برخلاف قراردادهای سنتی کاغذی و دیجیتالی که در مؤسسات و بسترهای متمرکز نوشته و برنامه ریزی شده و همچنین در معرض تغییر، فسخ و حذف توسط یکی از طرفین توافق و یا شخص ثالث قرار دارند، قراردادهای هوشمند طرفین را به توافق رسانده و بدون تکیه و اعتماد بر هیچ یک از طرفین، اعتمادی بدیع و قدرتمند را میان آنان ایجاد می کنند. این ویژگی، قراردادهای هوشمند را به ابزاری برتر جهت تحقق و اجرای توافق نامه های دیجیتالی تبدیل کرده است.

با این تفاسیر، هدف اصلی قراردادهای هوشمند در تجارت دنیای، ایجاد زیرساختی برای راه اندازی نرم افزارهای غیرمتمرکز dapps و سازمان های غیرمتمرکز خودگردان DAOs به منظور تغییر شیوه اتوماسیون مشاغل بر بستر تکنولوژی بلاکچین می باشد.

با این حال، مسئله ای نیز در این امر وجود دارد؛ بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای دیجیتالی کردن توافق نامه ها در دنیای واقعی، به دسترسی به داده های دنیای واقعی نیاز دارند، اما با توجه به پروتکل های اجماع شبکه های زنجیره بلوکی،قراردادهای هوشمند نمی توانند به داده های خارجی دسترسی داشته باشند.

بنابراین، توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند همواره با مسئله اتصال روبرو بوده اند. با وجود این مسئله، بیشتر قراردادهای هوشمند عملا قادر به فعالیت نخواهند بود. بدون وجود این اتصال، قراردادهای هوشمند و بلاکچین ها به ترتیب، تنها ابزار و بستری برای توکنیزه کردن فعالیت های یک سازمان قابل استفاده هستند و برای استفاده به عنوان یک اکوسیستم برنامه نویسی، از انعطاف پذیری کافی برخوردار نخواهند بود.

این مشکل تنها با استفاده از سیستم های اوراکل قابل حل است

اوراکل نوعی فناوری است که از طریق آن امکان تزریق داده های دنیای واقعی به قراردادهای هوشمند توسط افراد ممکن می شود. با استفاده از فناوری اوراکل، قراردادهای هوشمند می توانند در صورت لزوم برنامه ریزی شده و به عنوان تشکیلاتی غیرمتمرکز و اتوماتیک فعالیت کنند.

Bridge

Bridge (بریج)، اولین سیستم اوراکل عمومی در شبکه ترون (TRON) است که به منظور ایجاد امکان دسترسی قراردادهای هوشمند به داده های خارجی توسعه یافته است. در صورتی که جایگزینی قراردادهای دستی و دیجیتالی سنتی مورد نظر باشد، آگاه سازی قراردادهای هوشمند از داده های دنیای واقعی و ایجاد امکان دسترسی آن ها به منابع خارج از زنجیره، جنبه ای حیاتی و بسیار مهم پیدا می کند.

خدمات سیستم اوراکل عمومی Bridge با BRG Token در تصویر ذیل مشاهده می شود.

اوراکل عمومی Bridge (توکن بریج) و نقش اساسی آن در شبکه TRON

پیش از این، سیستم های اوراکل عمدتاً به شرکت های بزرگ محدود می شدند، زیرا شرکت های کوچک به ندرت می توانستند منابع، زمان و بودجه موردنیاز جهت تهیه یک اوراکل اختصاصی را تامین کنند. سه ماهه سوم سال 2020 بنا به دلایل مختلفی، آغاز یک دوره جدید برای شبکه ترون بوده است.

اگرچه ترون از زمان آغاز به کار خود عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما این شبکه از ناتوانی برای جذب گسترده کسب و کارهای کوچک، با توجه به عدم وجود یک سیستم اوراکل عمومی رنج می برد. شرکت های کوچک در سراسر دنیا، امروزه سهم بزرگی از بخش تجارت دنیای را تشکیل می دهند و حتی گاهاً نسبت به سازمان ها و شرکت های بزرگ، از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین، برای پلتفرمی همچون ترون، بسیار مهم است که میزان مشارکت و پشتیبانی خود را بهبود بخشیده و از رقبا پیشی بگیرد.

قراردادهای هوشمند، یک مسئله مهم در بلاکچین ترون محسوب می شوند. این برنامه ها به منظور اتوماتیک کردن فعالیت های یک سازمان و تغییر کسب و کارها، از طریق ایجاد اپلیکیشن های غیرمتمرکز و سازمان های غیرمتمرکز خودگردان مورد استفاده قرار می گیرند، اما برای انجام این کار، قراردادهای هوشمند نیازمند دسترسی به داده های دنیای واقعی هستند، که با توجه به پروتکل اجماع حاکم بر بلاگچین، این مورد امکان پذیر نمی باشد. بدون این اتصال، کاربرد بلاکچین ها و قراردادهای هوشمند، تنها به پلتفرم ها و ابزارهایی، صرفاً جهت توکنیزه کردن دارایی یک سازمان، محدود می شوند و نمی توانند به عنوان یک اکوسیستم برنامه نویسی مورد استفاده قرار گیرند.

این نقطه، جایی است که یک سیستم اوراکل عمومی جدید به نام Bridge (به معنای پل)، برای نجات شبکه ترون، خلق می شود. این اوراکل عمومی جدید، ترون را قادر می سازد تا یک زیرساخت مناسب فراهم کند، تا حتی تجارت های کوچک و محلی که به تنهایی قادر به توسعه اوراکل اختصاصی خود نیستند از این فناوری بهره مند شوند و با پیاده سازی کسب و کار خود بر بستر بلاکچین، کسب و کار خود را بهبود بخشند. این امر باعث جذب تعداد بیشتری از کسب و کار های کوچک خواهد شد، که در نهایت منجر به گسترش چشمگیر کل شبکه ترون می شود. اوراکل Bridge (اوراکل بریج) اولین اوراکل عمومی بر روی شبکه ترون می باشد که برای ایجاد قابلیت دسترسی به داده های خارجی برای قراردادهای هوشمند توسعه دهندگان، ایجاد شده است. قابلیت های اصلی اوراکل عمومی Bridge (عبارتند از:

  • دسترسی به داده های خارجی از طریق اشکال مختلف APIها و ابزارهای تجزیه، مثل XML، JSON و HTML
  • امکان افزودن منابع داده متنوع و متعدد، نظیر داده های تصادفی، BTFS و …
  • ارائه اثبات بر اصالت و عدم دستکاری داده ها به روش های مختلف
  • امکان توسعه یک سیستم اوراکل غیرمتمرکز، بر روی زیرساخت فعلی
  • امکان ذخیره و انتقال داده ها از طریق ایجاد اوراکل های اختصاصی برای شرکت های خاص، جهت تسهیل فروش داده های خام.
  • و با دو روش پرداختی مختلف، از طریق توکن های TRX و همچنین BRG با تخفیف ویژه، سازگار است. (Bridge Token)

اطلاعات بیشتر: Bridge.link

منبع : روابط عمومی کریپتولند

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16130

به "اولین فناوری اوراکل عمومی در شبکه ترون (توکن BRG)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فناوری اوراکل عمومی در شبکه ترون (توکن BRG)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید