اعلام محدودیت های جدید سفر و آمادگی برای اجاره هتل ها

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، محدودیت های جدید سفر و آمادگی برای اجاره هتل ها اعلام شدند.

اعلام محدودیت های جدید سفر و آمادگی برای اجاره هتل ها

قضیه چیست؟

علی اصغر مونسان چندی پیش در گفت وگویی تلویزیونی ضمن مخالفت با سفرهای انبوهی که در شرایط حاضر انجام می گردد، اجرای طرح سفر هوشمند را که در ماههای ابتدایی سال از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت پیشنهاد شد، راهکاری ایمن و مناسب برای مهار و کنترل ویروس کرونا دانسته و گفته بود: هرآنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، مطیع آن هستیم. با این حال به عنوان پیشنهاد، مدلی را با عنوان بسته سفر هوشمند طراحی کردیم که با اجرای آن می توان سفرهای ایمنی داشت. به طور حتم سفرهای انبوه و بدون برنامه ریزی مورد تائید ما هم نیست؛ چراکه نفعی برای صنعت گردشگری ندارد و صحبت های دوستان ما در وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص درست است. اما سفر در قالب تور و تحت نظارت کامل این وزارتخانه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی پیشنهادی است که می تواند انجام گردد.

اما این اظهارات با واکنش ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت روبرو شد. او طرح سفر هوشمند وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را زیر سوال برد و گفت که هرنوع تجمعی بالای 15 نفر خلاف پروتکل است و باید منع گردد که شامل سفر هم می گردد. هر نوع سفری احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می برد.

معاون کل وزارت بهداشت رعایت پروتکل در اتوبوس های بین شهری، سرویس های بهداشتی و هواپیما را زیر سوال برد و توضیح داد: ما چه سفر هوشمندی می توانیم داشته باشیم و یا برنامه ریزی کنیم؟! اگر یک نفر در هواپیما و یا اتوبوس مبتلا باشد، همه را مبتلا می نماید. بالاخره همه از یک در پیاده می شوند، به یک سرویس بهداشتی بین راهی می فرایند و یا از یک رستوران و صابون استفاده می نمایند. مدت زمانی هم در هر سفر باید داخل اتوبوس ماند که کمتر از چهار ساعت نیست.

سوای این مخالفت صریح وزارت بهداشت با سفرهای گروهی و یا هوشمندانه، مسئولانه و یا با هر عنوان دیگر، ستاد ملی مقابله با کرونا نیز از اول آذر قرار است محدودیت های جدیدی را به اجرا بگذارد که در جریان آن، سفر محدودتر خواهد شد.

محدودیت های جدید کرونا بنا بر شاخص های وزارت بهداشت و با توجه به بار بیماری و میزان بستری بیماران مشخص شده است. بر همین اساس، شهرها به سه سطح هشدار قرمز، نارنجی و زرد دسته بندی شده و محدودیت ها متناسب با شرایط هر شهر اعمال خواهد شد. یکی از این محدودیتها در ارتباط با تردد در مناطق قرمز و نارنجی است و خودروهای بومی این شهرستانها نمی توانند از شهر خود خارج شوند و برعکس.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در نامه ای به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان راهداری، مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم اجتناب از هر گونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا از 28 آبان تاکید نموده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم این بار بدون اینکه به سفرهای هوشمند و مسئولانه اشاره ای کند، از استانها خواست موازین دستورالعمل جدید ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمایند و در بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی پیگیری جدی داشته باشند.

علی اصغر مونسان با اشاره به این محدودیت ها گفت: براساس آخرین تصمیمات اجرا شده در این ستاد محدویتهای جدی اعمال خواهد شد که شهر به شهر متفاوت خواهد بود. ما در استانها باید آمادگی کامل را برای اجرای این موازین داشته باشیم که بزودی این ویروس مهار گردد و کسب و کار گردشگری در استانها رونق بگیرد.

او همچنین از آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل های یک، دو و سه ستاره به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونا اطلاع داد. این پیشنهاد اسفند سال گذشته نخستین بار از سوی وزیر بهداشت مطرح شد که طرح دوباره آن در روزهای اخیر با اوج دریافت آمار مبتلایان به این ویروس، هتلداران را بر آن داشت تا شروط خود را اعلام نمایند. اصلی ترین شرط موافقت هتلها که در دوران رکود به سر می برند، اجاره واحدهای اقامتی از سوی دولت بود. هرچند وزارت بهداشت و ستاد کرونا تا کنون واکنشی نشان نداده اند اما وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه شورای معاونان و مدیران این وزارتخانه گفت: این موضوع قبلا در جلسه هیأت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره بهای این اماکن آمادگی دارد. مدیران کل با اعلام هرچه سریعتر این موضوع به هتل ها و اقامتگاه ها در استانها، فهرست هتلهای درجه یک، دو و سه را که به این امر علاقمندند در اختیار ما قرار دهند که ما این اسامی را به وزارت بهداشت اعلام کنیم تا دانشگاه های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتلها اقدام نمایند. مونسان با این امید که ویروس کرونا تا عید کنترل گردد، اعلام کرد: امیدواریم در آن موقع شاهد رونق کسب و کارها در حوزه گردشگری و روزهای خوب برای این صنعت باشیم.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18599

به "اعلام محدودیت های جدید سفر و آمادگی برای اجاره هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام محدودیت های جدید سفر و آمادگی برای اجاره هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید