اسلامی: مدیرعامل جدید سازمان هواپیمایی بازنشسته نیست

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری بازنشسته نیست، گفت: به دلیل ضرورت های سازمانی، شاهد تغییر و تحول در این سمت بودیم.

اسلامی: مدیرعامل جدید سازمان هواپیمایی بازنشسته نیست

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد اسلامی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در اوج تحریم های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی هستیم، گفت: هیچ کشوری مثل ما با چنین شدت تحریمی روبرو نبوده است.

وی ادامه داد: آن ها با تحریم های خود به دنبال ساقط کردن انقلاب و ایجاد هرج و مرج هستند، اما با تلاش شبانه روزی، کشور پیشرفت کرده است و در حال حاضر در حوزه مقاوم سازی اقتصاد هستیم. اقتصاد ما باید مقاومت بازدارنده داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: وقت ما در صنعت هوانوردی صرف پرونده های بیخودی می شود که لله نیستند؛ منافع شخصی در صنعت هوانوردی زیاد شده است.

اسلامی گفت: رابطه من و عابدزاده، رابطه وزیر و معاون وزیری نیست. ما در این وزارتخانه با همه مسئولان کار گروهی می کنیم.

وی گفت: قصدم این نبود که تورج دهقانی زنگنه را در این مقطع از مدیرعاملی هما جابجا کنم؛ جابجایی این دو مسئول (ریاست سازمان هواپیمایی و مدیرعاملی هما) مصوبه دولت می خواهد و زمان برد تا این جابجایی انجام شود. روز طرح موضوع در دولت نیز نیمی از وقت هیئت دولت به موضوعات هوانوردی گذشت. با توجه به شناختی که رئیس جمهور از این دو مسئول داشت و همچنین نظر مثبت رهبر معظم انقلاب به این دو نفر، توانستیم آن ها را در سِمَت های خود جابجا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تغییر مدیران سازمان هواپیمایی و هما موضوع حائز اهمیتی است که دولت و شخص رئیس جمهور بر انجام این انتصاب تأکید داشتند تا در ایجاد انضباط فراگیر در صنعت هوانوردی این تغییرات انجام شود. فرد منصوب نیز دارای دانش بوده و تجارب موفقی دارد.

به گفته اسلامی، برای سازمان هواپیمایی کشوری توسعه تعاملات با ایکائو (سازمان دنیای هوانوردی) و کشور های گوناگون در ارجحیت است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سفر هوایی برخی بیماران کرونایی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، هرگونه جابجایی بیماران کرونایی جُرم است و فرد بیمار مرتکب جرم شده است بنابراین به هیچ عنوان بیمار کرونایی با هواپیما مسافرت نکرده است البته در فرودگاه ها همچنان تب سنجی انجام می شود که تنها نشانه مشکوک بودن به کرونا است. در صورت داشتن شرایط مشکوک به کرونا، از ورود فرد مبتلا به هواپیما جلوگیری می شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت جابجایی عابدزاده گفت: آقای عابدزاده خدمت کرد و پنج سال در سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری بود. به دلیل ضرورت های سازمانی، شاهد تغییر و تحول در این سمت بودیم.

اسلامی در خصوص امن بودن آسمان ایران گفت: آسمان ایران امن ترین آسمان برای پرواز های عبوری است البته شیطنت هایی می شود و به دلیل مداخلات استکبار دنیای که وانمود می کند آسمان ایران ناامن است، برخی اطلاعیه ها صادر می شود.

وی ادامه داد: یک شرکت انگلیسی در منتهی الیه خط شرقی عراق یک خط هوایی باز کرده و با قیمت بسیار پایین شرکت های هواپیمایی را ترغیب به عبور از این منطقه می کند. هرازگاهی چنین شیطنت هایی به خرج می دهند، اما به طور کلی کاهش پرواز ها در دنیا به دلیل شیوع کرونا نیز وجود داشته، اما ما در خصوص شیطنت ها سعی می کنیم تا با روشنگری، برخی مداخلات استکبار را از سر راه برداریم.

اسلامی درباره شاغل یا بازنشسته بودن رئیس جدید سازمان هواپیمایی و مدیرعامل هما گفت: هر دو امیر، شاغل هستند و بازنشسته نیستند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: EVR و CVR (جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی) در فرانسه بازخوانی و دیتا ها و محتوا ها با هم تطبیق داده شده اند و منتظر گزارش نهایی هستیم. اینکه کانادا یا کشور دیگری بیانیه بدهد، اهمیتی ندارد؛ ما بر طبق اَنکس 13 ایکائو کار خود را انجام می دهیم.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14727

به "اسلامی: مدیرعامل جدید سازمان هواپیمایی بازنشسته نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: مدیرعامل جدید سازمان هواپیمایی بازنشسته نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید